onsdag 15 juli 2009

Uppdatering

Då har man lämnat 20-års åldern och klivit in i 30-års åldern =) Fick massa fina presenter. Tack tack!

På lördagen hade vi 50-års kalas för mamma. Hon ville inte ha ett stort kalas utan det var bara vi barn med respektive, barnbarn, farmor & farfar och morfar. Åt jättegod middag som pappa lagat, grillad filé med potatisgratäng och hemmagjord beasås, sen ricecrisp tårta på det. Man var mätt hela helgen. Hon fick en flaggstång i 50-års present, något hon velat ha länge



Jag fick ju som sagt en systemkamera av Hans i present och har hunnit ta en massa bilder, mest på Karl. Börjar få lite kläm på den om än det finns mycket kvar att lära sig. Så här såg Karl ut på de första bilderna jag tog. Det blixtra järnet så han blundade eller kisade nästan på varje bild





Sen ställde jag om till en annan blixt och då blev det betydligt bättre. Nu är man ju verkligen ingen mästerfotograf men man ser verkligen vilken skillnad det blir på bilderna om man jämför med en digitalkamera, och det är verkligen jättekul att ta kort med den. Så det är bara till att fota och mixtra på så kan bilderna bara bli bättre och bättre. Sen är det kul att man kan fota i svartvitt också. Blir så himla fina bilder i s/v tycker jag.


En sån här kamera var det jag fick

Här kommer lite bilder, på Karl förstås =)








Vinbärsbusken och äppelträdet som jag fick i 30-års present




Karl har varit lite febrig både igår och idag, misstänker att det är mer tänder på G även om jag inte sett att det lyser igenom nånstans. Men hans första tänder dom ploppade bara upp, så vi får väl se.

Idag hade vi tänkt åka på en långtur med båten ut mot jävrebodarna tillsammans med mamma och pappa, brorsan och Emma, men då Karl hade feber så tar vi det en annan gång. Det ska väl bli fler fina dagar innan sommarn är slut får vi väl hoppas.

Lördagen som kommer ska jag och min bästa vän Anna ha gemensam 30-års fest. Vi fyller ju båda år på samma dag, och har genom åren aldrig kunnat fira varann riktigt, så nu blir det =) Blir ingen jättefest, vi är inga festprissar nån av oss, så det blir lite mat, dryck och lite lekar med släkt och vänner. Blir säkert riktigt trevligt. Idag har vi varit på dollar och köpt lite läsk och snacks. Imorrn ska vi handla det sista i matväg. Sen har vi delegerat ut lite olika maträtter åt våra föräldrar och syskon så vi slipper göra allt själv ;) Mamma och pappa ska vara hos oss och vara barnvakt åt alla fyra barnbarnen. Det kommer säkert gå jättebra. Dom större pojkarna sköter ju som sig själv.

Avslutar med 2 bilder på jag och Karl och Hans och Karl

1 kommentar:

  1. Är inte så haj på Sony, men det syns ju direkt att bilderna är tagna med en bra kamera! Välkommen in i systemkameraklubben!!!

    Jag vet..borde fota inglasningen. Är på vattnet nu så jag lovar göra det när vi kommit hem igen. Kram

    SvaraRadera