torsdag 19 augusti 2010

Blandat + bilder

Igår klippte vi av storebrors vackra lockar. Det skar lite i mammahjärtat men det var nödvändigt och sen kommer dom ju tillbaka. Karl har haft massor med mjölkskorv kvar i hårbotten och igår var han alldeles torr och fnasig. Om man smörjer in hårbotten med barnolja och låter det sitta över natten så brukar skorven lossna med hjälp av en kam. Så därför klippte vi han igår så det skulle vara lättare att smörja in oljan ordentligt i hårbotten. Han var inte så sugen på att klippa sig dock, han var nästan lite rädd klippmaskinen, men med lite godismutor och pappas trygga famn så gick det bra. Imorse provade jag att kamma igenom hårbotten och det lossnade massor av skorv så nu är det bara pyttelite kvar. Ska testa att smörja in med olja även ikväll så kommer nog resten lossna imorrn.

Innan lockarna klipptes bort...

...och efteråt. Som sist när vi klippte han så blev han som "större" efter han blivit klippt.



Hermans första bad hemma.

Storebror ville såklart hjälpa till


Mer bilder på lilleman
I fina sommardressen han fått av mormor, som fakiskt kom till användning då vi fick en härlig varm helg


Tutten är god ibland
Storebror och lillebror

Igår tog vi en skön lunchvila alla tre, Karl somnade först och jag och Herman strax efter. Det var riktigt skönt och jag tror det blir en repris idag då Karl vaknade 5.30 imorse och han har gnuggat ögonen hela morgonen. Själv har jag just druckit en stor kopp kaffe och jag tror jag ska ta mig en till innan Herman vaknar och vill äta.

Avslutar med tre bilder på Karl från 18:e augusti 2008, 2009 och 2010.
2008, en liten skrutt på 13 dagar....

.....2009, mammas gulliga 1-åring...

.....och igår. Mammas stora kille

4 kommentarer:

  1. Mormors snygg pojkar :)

    SvaraRadera
  2. Även farmors vackra gossar!

    SvaraRadera
  3. Nämen hej Anna!
    Stort grattis till den nye lille guldklimpen!
    Ser fram emot att få träffa dig snart här uppe i norrlandsskogarna :-)
    Kram

    SvaraRadera
  4. snyggingar båda två:-) å karl blev så fin när han klipptes:-)
    //TJ

    SvaraRadera