tisdag 3 augusti 2010

13 dar över....

...........14 dar över imorrn....... Jag har ju varit inställd på att gå över men trodde inte det skulle bli så här länge. Går in i v.42 på tordag, v 42!! Börjar vara gode less, känner mig trött och sliten och måste gå på toa typ var femte minut. Har inte känt av något som tyder på att det är på G heller, men under e.m och nu ikväll har jag haft en hel del sammandragningar men that's it. Var ju hos bm i torsdags på sista besöket, spec.mödra tar över om man går över tiden, och egentligen har man ju inte gått över tiden förrän man passerat v. 42, vilket som sagt är nära nu. Så imorgon ska jag ringa dit och säga att jag går in i v.42 på torsdag så får vi se vad som händer. Blir nog ett ultraljud för att kolla fostervattensmängden och så tror jag dom kollar hur näringsflödet är i navelsträngen. Bäbben är då förövrigt sjövild mellan varven, det bökar åt alla de håll och man tycker det skulle komma igång av bara det men icket. Verkar vara en väldigt trivsam miljö därinne.
Så det är fortsatt väntan som gäller. Hans har börjat om att jobba i veckan och det har varit lite småjobbigt för lilleman att pappa inte varit hemma när han vaknat. Imorse satt han sig upp och kollade på pappas sida av sängen och sa med gråten i halsen "pappa" Sen kom det stora gråtet, lilla söthjärta... Det blev bättre då vi hittade Molly som låg och sov i Karls säng, bra den kommer till användning av nån då Karl bara ska sova med oss just nu. Har tänkt flera gånger att man skulle ta "kampen" och försöka få han att sova i sin säng men jag har helt enkelt inte orkat det just nu. Iaf, sen gick vi ner och gav Molly lite mat och då blev det en gladare kille igen. Han hade förresten feber inatt men det har då varit bra under dagen. Vi åkte ner till pitholm på f.m så pojkarna fick leka lite, dock började det med gråt och skrik då dom ska ha samma bilar och så ska det retas, men efter ett tag blev det bättre och dom kunde leka utan att retas och skrika =) Efter lunch åkte jag och Karl till min kompis Anna och fikade där innan vi svängde förbi sigvards för att handla lite på vägen hem. Väl hemma så myste vi lite i soffan och såg på Pingu och då kände jag att han var lite varm igen. Han åt nästan ingen middag och bara en halv vällingflaska sen innan sängdags så han är väl inte helt piggelin.
På torsdag fyller ju lill hjärtat 2 år, få se om vi ligger på BB då eller om bäbben har tänkt fortsätta vara kvar därinne ytterligare ett tag till.

1 kommentar:

  1. Hej Anna! Jag lider verkligen med dig, är ju så tungt att gå över, och såå länge! Är bara att försöka bita ihop, ut kommer den ju förr eller senare, och det kan ju inte vara länge kvar nu!
    Tänker på dig! Kram Ida

    SvaraRadera