måndag 20 september 2010

Tisdag

Då var det en ny vecka igen och nu är vi inne i vecka 38. Konstaterade igår att det är 10 veckor sen Hans började sin semester. 10 veckor!! Känns som det var nyss och om 10 veckor till går vi in i december och julen närmar sig. Det känns att det är höst nu, luften är så frisk och träden blir alltmer gula. Ska ta och ta tag i mina rabatter nån dag och rensa bort allt visset.
Förr hatade jag hösten för då var det bara snö och vinter framför en men nu tycker jag det är ganska mysigt med höst. Det är otroligt vackert ute och sen är det mysigt med mörka kvällar och fortsätter tiden gå lika fort som den gör nu så smäller det bara till så har vi midsommar igen =)
Igår gick jag och Lina, våran nya granne, till kyrkan på öppna förskolan på fm. Lina har en pojke som är lika gammal som Karl och så fick dom en flicka i mitten av juli. Riktigt kul att vi har barn i samma ålder och så är det bara ett hus emellan. På kyrkan var det ganska mycket barn och storpojkarna hade jättekul. Det är så roligt att fara och träffa andra barnlediga och få surra lite.

Idag har jag varit på efterkontrollen och det gick bara bra. Hade en ny barnmorska idag, tror hon var helt ny på stället för jag har aldrig träffat henne förr. Supergullig, men det har då i och för sig alla varit. Jag har hunnit vara hos alla bm där och alla har då varit lika gulliga.

Köpte mig ett par supersköna byxor i helgen, brassade på och köpte ett par Haglöfs byxor. Hur sköna som helst, kostar ju lite mer men det är ju bra kvalla. Perfekta att ha när man ska ut och gå.

Avslutar med lite bilder:
Herman sover i vagnen och suger på tutten. Annars brukar han mest vilja kräkas av den.

Storebror somnade i bilen

Somnade på gymet



Herman pratar lite

1 kommentar:

  1. så duktig Herman är på att prata. Jag hörde klart o tydligt att han sa att det var roligt att träffa farmor i söndags Kram farmor

    SvaraRadera