torsdag 2 september 2010

Veckan med storebror "Trots" och lillebror

I veckan har vi inte gjort många knop, Hans har ju börjat om att jobba hela dagar igen och det har då gått bara bra. Karl har frågat efter pappa lite då och då men jag säger att han är på jobbet och kommer sen och då nöjer han sig med det. Det börjar komma mer och mer ord och nu försöker han sig som på att säga nya ord och provar sig fram. Dock är nog "nä äh" det mesta vi hör. Han är en riktig 2-åring just nu med tillhörande 2-års trots, testar gränser och gallskriker om han inte får som han vill. Sen är han nog lite sotis på lillebror ibland också, vilket inte är så konstigt så det är nog en kombination. Måste då ändå säga att han är hemskt snäll med lillebror, han är ofta fram och säger hej och pussar på honom. Om Herman gråter är han snabbt fram och ska försöka trösta. Tror han bara gett han ett tjuvnyp och det var igår när jag bytte blöja på Herman, då kom Karl och skulle hålla honom men jag sa han fick vänta för jag skulle byta blöja först. Då nöp han tag i Hermans ben men Herman verkade då inte bekommen. Jag sa till på skarpen och då kom givetvis det numera berömda gallskriket och på tal om det så känner jag att jag börjar bli smått galen på detta skrik. Han älskar att se Pippi Långstrump just nu och så fort ett avsnitt tar slut då skriker han i högan sky. Tror han gjort en grej av det där nu för idag satt jag med honom i soffan och sa när avsnittet slutade att nu behöver du inte skrika för det kommer mera, (vilket jag tror han fattar vid det här laget) men nädå, det ska gallskrikas. Kusin Lias är likadan så vi hoppas den här 2-års trots/skrik perioden passerar fort innan vi fått bestående hörselnedsättning.

Imorrn på fm ska vi på 1-månads kontroll på bvc, lilleman blir ju 1 månad på måndag. Det är inte klokt vad tiden går fort och jag tycker veckorna rusar iväg. Redan fredag imorrn och september har vi hunnit komma in i också. Galet!
Anna och Peter eller "Nanna och Pee" som Karl säger, kommer hit och äter middag imorrn. Då blir nog Karl glad, "Nanna" är Karls stora favorit. Så fort min telefon ringer säger han "Nanna", sötnisse =)
Sen i helgen ska vi nog ner till pitholm på lördag, Hans och Lars ska göra chili con carne som dom visst har längtat efter men jag och Lena äter nog något annat, vi är inte nå stora fan av chili. På söndag har vi tänkt baka mjuk kaka i bagarstugan i munksund. Har aldrig gjort det men Lena har bakat en gång med jobbet så hon kan det, och förstås pappa också. Ska bli kul att lära sig nåt nytt =)
Här är två bilder på bröderna B då dom var lika gamla, och inte är dom speciellt lika. Tycker Herman känns större än vad Karl var vid samma ålder. Ska bli spännande att se imorrn hur mycket han växt.




Lite mer bilder och mest på Herman då han är villig att ställa upp som modell. Den andre är mest på språng så fort kameran plockas fram och det är inte lönt försöka få han posera utan man får snabbt ta en bild och hoppas den blir bra =)







Till sist ett litet videoklipp
Skickar också en grattishälsning till kusin Tor i Flurheden som fyller 1 år idag. Grattis från kusinerna i Roknäs!

1 kommentar:

  1. Jättekul att se hur Herman ändrar utseende hela tiden. Kram farmor

    SvaraRadera