torsdag 20 januari 2011

Lördag

Hade precis satt mig vid datorn för att föra över kort från mobilen då Herman vaknar, surprise surprise. Tre kvällar i rad har han somnat vid åtta snåret för att vakna en halvtimme, 45 minuter senare och vägrar somna om. Gick upp och gav han en tissetår i hopp om att kanske kanske han skulle somna om men nä... inte det. Eftersom Karl sover i samma rum så kan jag ju inte lämna Herman uppe arg som ett bi så nu sitter han i sittern bredvid pappan som spelar pang pang spel på x-boxen.
Igen, jag fattar inte hur han orkar vara vaken så mycket och med tanke på hur lite han sover under dagarna så borde han ju somna ovaggat på kvällen.
Ja ja, bara gilla läget och hoppas det vänder. Annars så vägrar han fortfarande äta flaska, eller mer innehållet i flaskan. Jag provade ge han ersättning i en pipmugg här en kväll och det kom ut så fort han fått det i munnen följt av värsta grimasen så vi kan bara konstatera att han tycker det smakar jävel helt enkelt. Snart kan vi prova ge han 6-månaders välling och då ska han vänjas med att äta det. Gröt äter han riktigt bra nu och smakportionerna går också bra, har ökat på mängden lite men han får bara grönsaker och rotfrukter än så länge. Idag fick han majs och potatis och det var ingen höjdare. Palsternacka och morot är favoriter just nu. Nu är sonen förövrigt less att ligga i sittern

Jag är inte trött mamma, jag är på bra humör

Så nu sitter han med mamma och bloggar.

Vi har köpt ett badkar i veckan. Här har det precis kommit på plats, bara fronten som fattas.

Vi ska ju börja bygga ut huset nästa år och tänkte skaffa badkar då för att då ska vi flytta ut tvättmaskinen så då blir det mera plats, men så blev det ett nu iaf. Karl älskar att bada och han börjar vara för stor för badbaljan så då köpte vi ett nu och trots att vi inte har det största badrummet så rymdes det bra =)

Avslutar med lite bilder jag tog i veckan, glömmer som bort att vi har en jättefin systemkamera så det blir inte så många bilder. Karl bad t.om att jag skulle ta kort på honom och då är det bara passa på.


Bus bröderna




Nu ska vi se klart säsong 1 av Solsidan som vi börjat se i veckan, har helt missat den serien men hört så många säga att den är så bra och kan bara hålla med. Som vi har skrattat =)

1 kommentar: