torsdag 13 januari 2011

Torsdag igen

Veckorna går så sjukt fort men det är bara bra, speciellt den här årstiden. Iaf januari och februari kan gärna passera fort, sen slutet på mars och april är ju en härlig tid då man kan vara ute utan att frysa ihjäl. Just nu känns det som vi gått i ide mer eller mindre.
Annars då? I måndags var det dags för bvc besök för Hermis och det gick bara bra, han fick 2:a dosen av vaccin och spruta nr 2 gjorde riktigt ont. Natten mot tisdag fick han feber men det gick över under tisdagen. Sen vet jag inte om det beror på sprutorna men sen i måndags har han varit väldigt billig om nätterna. Vaknat vid halv 2 och ätit men vägrat somna om, han är skittrött men så fort han håller på att somna börjar han vifta med armarna och vända sig fram och tillbaka. Tror inte han har fattat än hur skönt det är att sova =)
Har även börjat med smakportioner och gröt nu då han verkar kräva mer än bara bröstmjölk, han äter typ varannan timme på natten nu och det är lite jobbigt. Så jag hoppas han kan tro sig att sova längre perioder på natten om han får lite stadigare mat i magen. I söndags och måndagskväll fick han en flaska ersättning också och jag blev smått förvånad då han åt utan minsta protest. Perfekt tänkte jag, då kan han få en flaska på kvällen så kanske han stoppar lite längre men så på tisdag då vägrade han ta flaskan. Blev fullständigt rosenrasande och samma igår, fattar inte varför han gjorde en sån helomvändning men men, vi ska träna vidare med flaskan.
Jag ska ju som jag nämnt tidigare läsa klart svenska B kursen i vår och var i tisdags in på skolan och pratade med läraren. Ska läsa på här hemma och sen bokar vi in en tid då jag skriver ett prov + har två muntliga redovisningar. Sen efter det är det bara två prov och en kort uppsats kvar så det ska jag nog hinna. 15 april är sista ansökningsdag till högskola och man får komplettera betyg fram till mitten av juni.
Nä nu ska jag ta och kika lite på Rizzoli & Isles på femman innan det är godnatt, lillskrutten lär förmodligen vakna om ett par timmar igen så det gäller passa på att sova medans han sover.
Avslutar med ett så gulligt videoklipp när Karl la sig bredvid Herman på golvet och visade honom sin bil bok.

2 kommentarer:

  1. så söt han är Karl:-) klart lillebror oxå måste få titta i boken:-)
    //T

    SvaraRadera
  2. Jag tog precis bort min levande bakgrund samt så har jag installerat "Advanced task killer" som stänger ner program som körs utan att man vet om det.Jag har inte lekt spec.mkt med den idag samt använt detta och laddat den hela natten men ändå så börjar batteriet sina..Håller det bara en dag eller är jag amatör? =) Jag är så van min förra stenålderstelefon som man aldrig behövde ladda i stort sett!

    SvaraRadera