onsdag 5 januari 2011

Trettondagsafton...

...blir en lugn tillställning hemma hos Bergs. Jag och Hans hoppas på att Herman ska somna tidigt ikväll för vi tänkte se en film, men det återstår att se hur det blir med den saken.

Idag har jag pratat med svenska läraren på komvux för jag har tänkt läsa klart svenska B kursen nu i vinter/vår när jag är hemma med pojkarna, för att sen kunna söka till högskola till hösten. Jag har gjort 1/3 av kursen, det var det jag hann förra hösten och jag får fortsätta där jag slutade och det känns väldigt skönt. Hade inte varit kul att börja om från början. Ska försöka fara in på komvux nån dag till veckan och gå igenom det jag har kvar att läsa.

Annars då, nyårsafton var vi tillsammans med syster yster med familj på pitholm. Riktigt trevligt hade vi det och åt jättegod mat och massa annat onyttigt. Syrrans storpojkar var vakna tills tolvslaget och den här lillskrutten somnade tillslut ca 23.50.

Nyårsdagen åkte vi hem före lunch, jag är nämligen häst-och katt skötare i veckan åt Jansson som är på Kanarieöarna. Hästarna har fått en stor rundbal i hagen så jag behöver inte fara dit flera gånger per dag för att ge dom mat. En annan tjej släpper ut dom på morgonen så jag far dit på kvällen och mockar innan dom får komma in för natten. Går hur bra som helst men det är skrämmande hur sjukt otränad man är när man får lätt träningsvärk i armarna av att mocka hästlort =) Bara Herman börjar kunna äta annat än tissemjölk så ska jag skaffa träningskort på step in och börja träna lite igen. Ska bli skönt att få komma igång känner jag och jag tror mina axlar + rygg behöver tränas upp lite.

Avslutar med ett videoklipp på Herman när han rullar från rygg till mage, vilket han började med förra veckan, och lite andra bilder.

Karl i sin fina Pippi-tröja som farmor har stickat

Herman i ny stassen han fick av mormor på julafton

I nya overallen

2 kommentarer:

  1. Kul att du kan fortsätta med sv där du är. Fina bilder på pojkarna som vanligt , men visst är det farmor som stickat Karls pippitröja!!
    Kram på er alla Ulla

    SvaraRadera
  2. Ursäkta Anna jag läste på fel rad....Ulla

    SvaraRadera