måndag 14 september 2009

Sjukstuga och träningsvärken from hell

Karl har blivit riktigt förkyld och lite febrig, själv har jag lite ont i halsen för att inte tala om resten av kroppen. 2 matcher på 2 dar för en totalt otränad fd målvakt sätter sina spår. Än en gång är jag förvånad över att jag inte har sträckt mig en enda gång under de 4-5 matcher jag har spelat i sommar. Dock kommer ju träningsvärken som ett brev på posten.
Trodde inte jag skulle kunna spela en till match när jag vaknade igår morse. Det gjorde ont i varenda led i kroppen, men efter uppvärmningen så kändes det betydligt bättre.
Idag glider jag mest omkring på golvet här hemma, försöker i största möjliga mån undvika lyfta på hälarna då mina vadmuskler måste ha förkortats med ett par cm sen igår.

Sen till en annan grej, fotbollsförbundet har ju gått ut och sagt att dom rekomenderar att lagen inte skakar hand efter matcher pga smittspridningen av svininfluensan.
Men vilket förnuftigt beslut! Jag menar, det är ju inte så att man är i närkontakt med varann under en match och på så vis kan överföra smittan till varann. Ni som spelat fotboll vet ju att detta är väldigt sällsynt på matcher. Nej det är efteråt, när man tar i hand som dom små baciluskerna kan hoppa över till en. Ni fattar att jag är ironisk va? Men visst är det lite löjligt, som att man inte kan bli smittad ute på planen i en närkamp utan bara av ett handslag.

Har iaf börjat med min uppsats, dock är det inte det lättaste att sitta och skriva när Karl är vaken för han vill bara slå på tangenterna. Ska försöka skicka iväg uppsatsen senast imorrn så är det en uppgift mindre att göra. På tal om det så tror jag sonen har somnat nu så jag ska ta och masa mig ner för trappen och fortsätta skriva, gäller att passa på =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar