torsdag 3 september 2009

Torsdag

Oj vad denna vecka gått fort! Redan fredag imorrn. Hans har ganska precis kommit hem, han har jobbat över både igår och idag då dom har järnet på jobbet just nu.
Var ner till bibblan i sjulnäs efter middagen, jag och Karl tog en prommis med vagnen. Han gillar verkligen att åka vagn, han är så nöjd bara han får sitta och titta.
Iaf, fixade ett lånekort och sen visade det sig att dom hade Stolthet och fördom där, så då lånade jag den. Jag läst ett par sidor och jag säger då det...boring naanting! Verkligen ingen höjdare men det är bara plöja sig igenom den för sen ska det skrivas en litterärisk(osäker på om det heter så) uppsats på 2-3 sidor. Har sagt det förr....Svenska är verkligen inget toppen ämne, speciellt inte den här kursen som bara handlar om 1700- och 1800 talet.
På måndag ska jag förresten skriva första engelska provet. Än så länge känns den kursen betydligt lättare än svenskan. Skulle få med mig nå uppgifter hem efter provet så jag får väl återkomma om vilken kurs som känns lättare efter det =)

Måste få berätta en rolig grej med Karl. Han blir livrädd när han hör en katt jama, börjar gråta och hulka alldeles förskräckligt. Till saken hör att våran katt kan inte jama, hon bara piper. Syrrans katter jamar inte heller så värst och mammas katter flyr. Så han är inte van att höra katter som jamar. Har ett videoklipp i min mobil på våran gammelkatt som jamar då vill ha smör, och när jag visade den för Karl så blev han livrädd och började storgråta i flera minuter. Sen småsnyftar han säkert en kvart när han väl slutat gråta. Han är en riktig tuffing, gulleplutten våran!


Imorrn när Hans slutar ska vi nog upp till stugan i korsträskviken för att gratta Karls farfar som fyller år.
Lördag blir det nog en sista båttur innan båten åker upp. Vi ska göra om lite i den tills nästa säsong, bla ta bort en stol och installera ett litet pentry med gasolspis och en liten diskho. Ska även skaffa tjockare dynor i ruffen och sätta dynor som ryggstöd därinne också+ lite annat piff. Tror det kommer bli kanonbra.
Nej nu ska jag gå ner, det är väl som vanligt inget på tv så det blir nog ett till avsnitt av True blood, slutade riktigt spännande sist. Tror Stolthet och fördom får vänta till imorrn =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar