fredag 29 maj 2009

Blåst och åter blåst

Åh vad jag är less på denna blåst! Hängde ut tvätt på fm men den var bara plocka in ett par timmar senare då torkvindan höll på att blåsa iväg. Den ser nu ut som lutande tornet i Pisa. Måste försöka gjuta fast den på nåt vis.



Båten är nu färdigmålad, blev riktigt bra. Nu väntar vi bara på att brorsan ska svetsa ihop två badbryggor som vi ska fästa i aktern sen ska den i plurret.


Före



Efter



Pappa har nu ikväll äntligen fått ner deras båt, och nu flyter hon =) Mamma sa att om det nu blir så varmt som dom lovat i helgen så ska dom nog ut och premiär sova i den.


Här är deras båt




Innan det blev halvorkan, så var jag och Karl ute och lekte på gräset en stund. Han tycker det är jättekul att krypa i gräset och ännu roligare att äta det.




Till middag gjorde vi tacos, Hans pojk Tom och hans tjej Sara kom och åt med oss. Sen hjälpte Karl pappa plocka ur diskmaskinen, det var jättekul! Inte lika kul när man var tvungen att lämna tillbaka bestickskorgen

Sen har jag också letat fram mina målvaktsgrejer. Var tvungen att pröva målvaktsshortsen och se om jag kunde ha dom eller om dom hade krymt efter 3 år i garderoben ;) men till min förvåning så passa dom jättebra. Så nu är man redo, eller ja så redo man kan bli, inför matchen imorrn.

1 kommentar:

  1. Men då ska vi pallra och komma och titta, vi har säkert någonting som vi kan hämta hos pelle i sjulnäs så det blir inte ens en omväg :P Och kul för mig att se öjebyn, har missat deras matcher så jag har ingen aning om dom är bra eller dåliga, dom orkar inte med riktigt hela matcherna har jag hört. Men jag lovar att jag ska hejja mest på dig. Skulle jag inte iväg och jobba sen så hade jag tagit med din hejjar klack(Robin,linus och liam) Lycka till!! men sträck dig´inte på uppvärmningen för då hinner man ju inte se dig göra comeback.

    SvaraRadera