måndag 25 maj 2009

Sarah Dawn Finer

Måste bara få berätta en rolig grej. Jag gillade verkligen "Moving on" i årets melodifestival och har väl spelat den ganska flitit här hemma. En dag var det reprisen av schlager finalen på tv och Karl satt på golvet, med ryggen mot tvn och lekte, när Sarah Dawn Finer började sjunga sin låt. Efter ett par sekunder släppte han leksaken och satte full fart mot tvn och ställde sig upp vid tvbänken. Där stod han sen och lyssnade på "Moving on" tills den var slut =)


En annan rolig grej hände i påskas när vi var på väg hem från farmor och farfars stuga i Korsträsk. Karl är ingen bilåkare, han blir fort less på att sitta fast och börjar gnälla och vrida sig i bilstolen. Så när vi precis svängt in på Älvsbyvägen på väg mot Roknäs, då startar sirenen, då var han less. Jaha....jippi....Jag körde och Hans försökte med allt möjligt för att lugna ner honom utan resultat. Jag tycker det är jobbigt att köra då han är missnöjd, blir lite stressad. I alla fall, kom ihåg att jag hade en skiva i bilen där "Moving on" fanns med. Snabbt in med första bästa skiva och som tur var det rätt. Han tystande så fort han hörde inledningen av låten, och var sen tyst och stilla resten av låten. Jag och Hans skrattade för oss själva, han var så söt! Efter 3 minuter var ju låten slut och en annan började. Tog inte många sekunder så kom ramaskriet igen, så jag skyndade mig att trycka tillbaka till rätt låt, och jajamän, tyst som en mus =) Så vi hörde på Sarah Dawn Finer hela vägen hem och hade en belåten kille i framsätet. Skivan finns alltid i bilen numera ;)

4 kommentarer:

  1. Ändrade planer gör så att jag visst kan komma till Sara på torsdag. Behövde inte jobba, så då bestämde jag mig för att vara ledig:). Visst är det kl 13? Kram

    SvaraRadera
  2. Jo var synd om lillebror, missa första tränings matchen. Men är ju snart dax för cup igen(examens cupen) :) Tror han har 2 cupper före summer games. Du måste komma och titta under summer games, tror han skulle tycka det var kul om "stor anna" kommer och tittar.

    Jasså Hasse har haft klippkort, men se nog blev han vettig för det :) Inte visste jag att Karl har haft störtkruka, har han ramlat mycket?

    Jo vi ska flytta ihop, så blir en ny lägga, vi vill inte bara bo på min 30 kvdm, och Freddie har fått för sig att markera revir hos Pelle så då kännsdet inte så aktuellt. Så nu vill man på ikea och köpa lite nya saker, så ska försöka få med mig någon dit :) Samtidigt så är jag på kast humör så kastar massor med "skräp" som vi båda äger :)
    Allt bra med er? Ska ni göra för kul i veckan då?
    Kram kram

    SvaraRadera
  3. Bara att slå på repeat å poppa Sarah för fullt då :)

    SvaraRadera
  4. Som om jag numera tänker på Karl när jag hör Moving on, spec när jag är ute och kör bil!

    Idag har vi varit och kört lite skräp, så skönt att det börjar hända lite saker :)

    Ja barn lär sig fort att parera så dom inte slår sig, om inte saker rasar på dom eller andra barn är inblandade.
    Blir det att göra en dörr till altanen i sommar?

    Jopp jag tog jobbet och börjar i mitten på juni, är inte så många som tar ledigt nu fram tills semestern så lär vara rätt ledig tills dess.
    Nja vi ska och titta på en lägenhet på Hässel(kommer aldrig heta linneparken för mig), ovanför dagiset. Men vi är mer sugna på en på djupviken där det är mer öppen planlösning, men vi får se. Ska ha bestämt oss om den första innan vi får veta om vi ens får titta på den andra :( Sköt om dig, kram kram

    SvaraRadera