lördag 30 maj 2009

Comebacken avklarad

Comebacken i målet är avklarad och inga(?!) skador. Det enda är att jag stötte mig i benet, strax under knät och där är jag gode öm, men inte ens en sträckning. Var HELT övertygad om att iallafall höftböjarn i högerben skulle ryka, den hade jag ofta problem med sista året jag spelade. Men det gick bra. Jag är mycket förvånad. Dock var jag helt slut när matchen var över. Det finns inte en gnutta kondition kvar i min kropp, herregud vad jag flåsade mellen varven. Sen fick jag faktiskt en hel del att göra i målet bara därför, givetvis. Öjebyn var betydligt bättre i första och ledde med 4-1. Andra blev spelet mycket bättre men det blev förlust med 3-5.
Måste ändå säga att för att inte ha spelat på 3 år så gick det ändå hyfsat. Man kommer som in i spelet igen och målvaktsbiten sitter som kvar i ryggmärgen på nåt vis, om än man inte är lika smidig som förr och har noll kondition =) Men det var rätt kul faktiskt att spela igen!
Jag kom även ihåg att stretcha efter matchen, så jag hoppas jag inte ska vara stel som en pinne imorrn.

När jag kom hem sa Hans att vi skulle åka till syrran och grilla. Jag var superhungrig, och trött så det var kanonskönt att bli bjuden på middag.
Sen när vi kom hem satt vi ute på bron ett tag, gud vilken skön kväll! Ljumma vindar och varmt ute. Tommy och Maria, våra grannar, var också ute så dom kom över och surrade lite. Karl ville bara vara hos Maria så dom gick en sväng och sökte efter Molly, men hon var på vift.

Hans är ute och håller på i båten, (nähä?) och jag ska lägga mig i soffan och se klart Robinson-finalen. Sen tror jag det blir en tidig kväll för mig, är jättetrött. Skulle väl bli varmt även imorrn, det blir härligt! I loooove sommarn =)

1 kommentar:

  1. Jo det gick rätt bra för dig idag! Du hade dock inte så mycke hjälp bakåt :/ Du får beställa lite mer hjälp om du ska ställa upp igen!! =)

    SvaraRadera