lördag 16 maj 2009

Lördag

Ännu en tidig morgon.... tjugo över fem vaknade lille herr Berg och hade inte lust att somna om efter morgonvällingen. Efter några hopplösa försök från mamma att få lilleman att somna om så pallrade vi oss upp och intog soffläge och kollade på Iggle Piggle och gänget i "I drömmarnas trädgård". Han har faktiskt ro att sitta still ett par minuter när det är på tv.

Resten av dagen har spenderats i munksund där Hans och syrrans karl har hjälpt pappa måla om båten. Grillat sen till middag, riktigt gott.

Innan vi åkte hem svängde vi förbi och sa hej till Anna & Peter som idag kom hem från sin semester i Egypten. Bruna och fina, själv har man lika mycke färg som en alvedon, typ =)

Sitter och kikar lite på Eurovision song contest, och jag säger det igen, Islands låt är bara sååå bra! Hans är redan less den då jag har en tendens att spela låtar jag gillar på repeat ett x-antal gånger =) Nu är det den sega omröstningen, kanske jag orkar se hela, klockan är redan efter 11 och jag är uppe, det var ett tag sen.

Avslutar med bilder på lille sjömannen som kollade in båten idag



1 kommentar:

  1. Shit så du som är småbarnsmamma höll dig vaken och såg esc medans vissa andra somnade rätt tidigt, vaknade till och såg att Norge ledde stort så då somnade jag om. Skulle upp i morse för att titta på hundutställningen, fotboll och äta en maxbox, jag blir aldrig äldre än 12 ;) ålders gränsen brukar väll ligga på den!

    Jaha.. och vem har egentligen fått en hjärnskada och hittat på alla dumheter på senaste. Först hör man om att uskorna på sjukan ska få bli städerskor och nu att förskollärarna ska "sno" barnsköterskornas jobb. Orka ta bort all kunnig personal från alla ställen!!!! *suck&morr* Som att dom inte inser att barnen blir lidande. Nej du gör verkligen rätt i att vänta och se vad som händer. Händer för kul till veckan då? Sköt om er! Kram

    SvaraRadera