torsdag 28 maj 2009

Trött kille. Comeback i målet...herregud!

Karl sov till 7.30 imorse, utan att vakna som brukligt vid 5 för välling. Han vaknade till kring 2 inatt och då lyfte jag över han till våran säng och där sov han sen till halv åtta. Han vaknade inte ens när Hans klev upp kl. 6. Dock så sov han ingenting på f.m då istället. Ca 2 timmar höll jag på men inte skulle han sova. Sen åkte vi på mammaträff kl 13 och där var han hur pigg som helst. Det var riktigt kul att träffas, det var ett tag sen vi sågs. Alla barn blir bara större och större för varje gång man ser dom. Riktiga sötnosar hela högen =)


Strax efter tre åkte vi hem och Karl var så trött så tro det eller ej, han somnade i BILEN! Det har inte hänt sen i julas tror jag. Men sover man inget på fm så är det inte konstigt man är knäckt kl 3.



Han sov vidare i vagnen när vi kom hem och vaknade strax före kl.17, inte på sitt bästa humör. Gnällig och gråtig och inget var bra. Han åt knappt nån middag, så kring 18 fick han en vällings flaska och sen blev det sängen. Imorgon blir det inte att vara vaken på fm!


Beställde nå skor åt Karl häromdagen från "Pippilotta"en sida som säljer massa olika barngrejer. Iallafall, dom var verkligen jättefina! Det är typ en sandal, eller egentligen en badsko-antihalk. Rejäl sula och gjorda i ett skönt material. Dom satt jättebra på Karls fot. Finns i olika färger och kostade bara 98kr, och fram till 31/5 har dom fraktfritt.


https://www.pippilotta.se/default.aspx Skorna finns om man klickar på "sol & bad"


-----------------------------------------------------------------------------


Sen kan jag även berätta att på lördag gör jag comeback i fotbollsmålet för Infjärdens damer div 4 =)

3 år, ett barn, otränad naanting + ett par x-tra kilon senare så ska jag då alltså ställa mig mellan stolparna igen. Herregud.....

Jag har varit med i div2-3 truppen och hållit i målvaktsträningar ett par gånger. Det har varit kul. Sen pratade jag med Helena, ledare i div 4 laget, som jag känner sen förr. Hon undrade om hon kunde höra av sig till mig om dom fick målvaktskris på nån match nu i sommar. Ja vad tusan tänkte jag, varför inte. Dock sa jag ju att jag är så otränad man kan bli, hon vet ju att jag inte har spelat på 3 år och fått barn förra sommaren. Det skulle inte spela nån roll, jag har ju kvar rutinen tyckte hon =) och jag har ju iaf varit målvakt. Med betoning på varit

Jaha, "nångång i sommar om vi får kris" det blir alltså nu på lördag. Fick ett sms av Helena igår och dom hade kris på lördag, ingen målis. Hon avslutade sms'et med "snälla snälla snälla snälla" och ja, inte kan jag säga nej. Dock skrev jag tillbaks att det är bäst det finns nån form av backup med, för jag lär förmodligen sträcka av mig varenda muskel i kroppen redan på uppvärmningen. Pratade med henne idag och matchen blir på kyrkplan på gräs, och inte i stan som det var tänkt först. Tack och lov för det, den planen är lite mer avlägsen än LF-arena. Kul med gräs på comebacken iaf =)

Så jag återkommer (förhoppningsvis) med matchrapport och förmodligen, skadelägesrapport =)

2 kommentarer:

  1. Vilken tid är matchen? Kommer kanske o hejar lite.../Jennie o Melker

    SvaraRadera
  2. Tjoho!! vilken tid är matchen? Man kanske hinner se lite innan jobbet :P Ska Karl få se sin mamma spela fotboll då? Vilka möter ni? Lycka till!! kram

    SvaraRadera