lördag 13 juni 2009

Extreme blomrabatt makeover

Jag har en rabatt som jag länge tänkt ta tag i och rensa, för det har mer varit en "maskros- och brännässel rabatt" än en blomrabatt. Just här så växer det ogräs nå ofantligt! Vet inte hur många gånger jag har gjort om i rabatten och t.om lagt sån där plast under, men nog har dom små rackarna letat sig fram ändå. Idag fick jag ett ryck och körde trimmern först innan jag började rycka bort alla brännässlor, maskrosor och annat ogräs. Så tillslut kom lilla blomrabatten fram igen. Nu ska jag se till att rensa lite oftare och inte låta det växa till sig så där mycket igen. Här kommer lite "before and after" bilder



FÖRE (man kan inte tro det men det döljer sig faktiskt en rabatt därbakom)


EFTER tadaaa =)



Sen hann vi även måla nästan hela lillstugan innan regnet kom. Här är före och efter bilder på den:

FÖRE


EFTER Det kanske inte syns sån jättestor skillnad på bilderna, men den blev betydligt fräschare. Vi har fortfarande omålat det vita samt osatt upp en ny vindskiva. När allt är målat ska det bli en ny altan framför.



Här kommer en bild på våran bastu, även den målad men inte det vita. Till veckan ska vi börja bygga altanen till den. Det blir bara en liten altan där.



Det här blev ett megainlägg =) Avslutar med 2 bilder på Karl och Molly ute i gräset



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar