söndag 21 juni 2009

Midsommarhelgen

Midsommar helgen har varit riktigt lugn och skön. Syrran och hennes familj var hos oss på midsommar och vi hade så trevligt. Åt massa godsaker hela dagen =)
Sen när pojkarna somnat avslutade vi kvällen med "S.O.S en segelsällskapsresa". Vilken fantastisk film, jag kan se den om och om igen och skrattar lika mycket varje gång. En klassiker!

Lördan fick Karl premiär åka cykel, han tyckte det var jätteskoj, speciellt när pappa plingade i ringklockan =)






Hjälmen på




Det blev även en liten premiärtur med båten. Hans har varit lite nervös för motorn då han hållit på hela våren och fixat och bytt grejor i den, men den gick klockrent. Karl verkade tycka det var kul att åka båt. Han protesterade inte mot flytvästen och var så nöjd hela färden. Ska bli kul att fara ut på nån långtur när det blir lite värme.



Hjälper pappa styra


Leker lite

Spanar

Idag har vi som vanlig varit till munksund på em och ätit söndagsmiddag, och idag var vi alla syskon. Micke och Emma är hemma från umeå fram till onsdag så det var fulla middagsbordet.


Avslutar med en bild på Karl som fick hålla i morbror Mickes snusdosa, kolla så nöjd han är =)

3 kommentarer:

  1. Ni verkar ju haft en riktigt mysig helg ni med, kul att grabbarna våra gillar båtlivet! Ser att även Karl gillade att styra båten! Kram Jennie

    SvaraRadera
  2. Vad fint det blev i stugan och även blombänken syns ju nu mera! Måste pallra mig och hälsa på dig och Karl någon dag, se lill pojken som verkar ha vuxit massor sedan sist jag såg han(när lena fyllde år) Vad nöjd Karl verkar vara av allting som rör på sig(cykel och båt) så det kanske visar vad har kmmer mecka med ifram tiden :) Hade så jätte bra!!!Kram

    SvaraRadera
  3. Ja det är klart att jag kommer på gymnasieträffen ska bli riktigt trevligt. Angående mammaträffen på onsdag så tror jag att jag kommer men annars så kan vi väl samåka på fredag jag kan komma till dig så startar vi därifrån.
    Kram Ninna

    SvaraRadera