tisdag 9 juni 2009

Tisdag

Idag, strax efter 2 tänkte jag börja måla bastun. Karl var trött så jag tänkte han får sova i vagnen medans jag målar. Så jag gick ut med han, tog på mig målarkläderna, bar ut 10 liters färghinken, och en stol. Skulle precis öppna hinken då börjar det regna. Är det typiskt eller vad? Jaha, bara in med alla grejer i bastun tillsvidare och dra upp Karl på altanen. Han somnade förövrigt inte, så tillslut gick vi in.

Efter middan åkte vi och grattade Tomme som fyllt år. När lilleman har somnat ska jag göra ett nytt försök med målningen.

Imorrn på fm måste jag handla lite, börjar vara tomt framför allt i frysen. Sen efter lunch är det mammaträff hos oss. Ska bli skoj.

Idag kom förresten Karls solskyddsdräkt som jag beställt. Jag hittade den på den här sajten http://www.lillamirakel.se/ 199,95:-. Blir bra nu i sommar. Den var riktigt fin, materialet är typ som baddräktsmaterial, lite tunnare. 3/4 ärm och korta ben. Nu beställde jag en stl 80 så den blir nog lite stor på Karl, men det är nog lika bra. Då skyddar den mer.





Har ju glömt skriva att vi var på 10 mån kontroll i fredags. Han väger nu 9115 och är 73,5cm lång



Stora killen





Pratade med en karl på komvux idag, eller det heter väl vägledningscentrum nu tror jag. Iaf, jag har ju tänkt läsa in svenska B och engelska B på distans nu i höst när jag lika är hemma, och det var inga problem. Bara skicka in en ansökan. Den 17:e augusti börjar det. Håller på att kolla runt på nätet efter litteratur som jag måste ha. Det är ju inte billigt direkt. En svenska bok hittade jag på tradera för 20kr som jag la ett bud på. Det var inga andra som bjudit så förhoppningsvis vinner jag den. Sen ska jag kolla om det finns nåt på blocket också, så kanske det blir lite billigare om man har tur.



Nä nu tror jag lilleman sover, så nu ska jag hoppa i målar stassen och börja måla bastun



Tjing!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar