måndag 15 juni 2009

Måndag

I veckan har vi tänkt försöka få lillstugan klar, iallafall sovrummet och köket ska vi måla, allrummet ska vi tapetsera, men det blir senare. Syrran och hennes familj kommer hit på midsommar och då ska dom sova i stugan. Så på fm idag medans Karl sov, tömde jag sovrummet så det är klart för målning. Hans rensade i köket när han kom hemfrån jobbet. Vi har fått ett trinett kök som vi ska installera där. Ska bli kul att komma igång, kommer bli så fint. Sen har jag hunnit tvätta typ 8 maskiner idag. Har tvättat upp alla täcken och kuddar samt sängkläder som var kvar i stugan. Har bara otvättat 3 st kuddar sen är allt upptvättat och fräscht.

Skickade igår in ansökan till komvux för att läsa in svenska B och engelska B till hösten. Har fått tag i båda svenska böckerna jag behöver, vann båda på tradera. Men engelskan måste jag också få tag i. "Short cuts to english 2" + facit till den behöver jag. Samt ett engelskt grammatik lexikon. Ska kolla vidare på tradera, kanske det kommer ut nån. Även blocket ska jag kolla in, men det känns skönt att ha fått tag i svenska böckerna iaf, och till ett betydligt bättre pris än om man skulle köpa dom i en bokaffär.


Här kommer ett klipp på "Karl och Molly-bus" från i morse





...och här är en trött skrattande kille

1 kommentar:

  1. Mysiga filmer! Jag ska kolla om jag har något engelskt grammatiklexikon från min kurs på universitetet...i så fall är det bara att låna! Ses på onsdag! Jennie

    SvaraRadera