söndag 30 augusti 2009

Helgen som gått

Igår var vi upp till stugan i korsträsk, Hans och Dale skulle inspektera i skogen där dom ska avverka längre fram i höst. Jag och Karl stannade i stugan med farmor. Åt hemmagjord pizza till lunch, det var riktigt gott. Lite senare på em åkte vi till Hans bror Anders och hälsade på, Karl lekte med kusin Klara. Farbror Anders har massor med maskiner på gården, Karl tyckte det var väldigt intressant.







Idag blev det en tur till storheden, Hans skulle ha lite grejer. Karl fick vara hos mormor och morfar under tiden. Jag köpte en liten kaffebryggare på Jula för bara 2 koppar. Jag brukar inte dricka så mycket kaffe under dagarna hemma, och gör man i perkulatorn måste man ju göra minst 4 koppar och jag dricker kanske 1 kopp så det känns lite onödigt. Provade den när vi kom hem sen och det blev riktigt gott kaffe i den, perfekt! Det följde även med 2 små muggar

Sen har jag haft storstädning i badrummet, har skurat överallt, t.om bakom tvättmaskinen där det såg ut som det aldrig blivit städat nånsin. Det blev så fint, känns skönt att ha det gjort. Har länge tänkt ta tag i det men det har inte blivit av, men idag fick jag ett ryck. Är mycket nöjd.

Imorrn ska jag klippa mig, jag längtar. Mitt hår just nu är bara blä, har inte klippt mig på år och dar så det ska bli väldigt skönt att få bort lite.

Nu blir det film i soffan och jag tror jag ska tvinga till mig lite massage då mina axlar är så grymt onda just nu.

Ha en trevlig kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar