onsdag 19 augusti 2009

Onsdag

Idag har jag börjat med en uppgift i svenskan, skriva ett referat på en text. Vi fick 3 texter att välja mellan och jag tog den som var kortast, men my god, det är inte det lättaste. Det gäller ju att använda egna ord när man skriver och det är skitsvårt, det blir lätt att man tar nån rad eller fras från texten. Lyckades ändå få ner lite grann iaf. Ska ta och ringa engelska läraren imorrn och höra lite hur man ska lägga upp det där. Jag hann inte prata med honom i måndags efter lektionen.
Annars har vi inte gjort så mycket idag, lekt lite inne, varit ute en stund, tvättat. Syrran + famlij kom förbi ikväll, hon ville ha nå nya ringsignaler av ett par låtar. Jag har ett program där man kan "beskära" låten och bara ha med den del man vill ha, oftast vill man ju t.ex bara ha refrängen.
Hans är, surprice surprice nere vid båten, Karl sover och jag tror jag ska gå ner och se dom 2 sista avsnitten av Prison break. Grym serie det där, men nu är det slut. Kollade också idag när Greys anatomy börjar om och den 24/9 börjar det gå i usa. Ska bli så kul! Kul att få lite nytt att se också, det är mest repriser nu känns det som.
jaja, prison break var det
Tjing

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar