torsdag 20 augusti 2009

Torsdag

Idag har jag fortsatt med svenska referatet, och jag tror jag är klar. Ska kolla igenom det imorrn. Tänkte även fara förbi bibblan nere i sjulnäs imorgon också. Behöver låna en bok till nästa uppgift och dom kan säkert ta hem böcker från stadsbiblioteket om den inte finns där. Jag är verkligen ingen bokläsare, det var flera år sen jag läste en bok sist, ja förutom de jag behövt läsa genom jobbet. Så det ska bli intressant =) Jag testade faktiskt en ljudbok ifjol, isprinsessan tror jag det var. Det slutade med att jag såg filmen innan jag ens kommit till andra kapitlet.
Ikväll har jag varit på tupperware party hos en gammal klasskompis till mig i norrfjärden. Jag köpte en sprits, syrran har en från tupperware och den är kanonbra. Själv har jag en plastig sak från sabels tror jag, skulle spritsa mos när vi gjorde plankstek en gång, då lossnade hela spritsgrejen och det fick bli mos klumpar istället för spritsar. Det smakade väl ioförsig samma men det ser godare ut med spritsat mos, sen kan man ju göra mycket mer med en sprits, fina bakverk bla. Jag är nöjd med mitt köp iaf.
Karl har förövrigt ätit riktigt bra nu ett tag (peppar peppar)Han åt en stor portion potatis och köttfärslimpa +majs till middag. Jag blev förvånad att han åt upp allt, han gapade och ville ha. Riktigt roligt, han har inte varit nån storätare nu i sommar så det är kul då han äter. Hoppas det håller i sig. Till och med vällingen äter han bra nu, tidigare åt han kanske 150ml varje kväll och det var max. Nu äter han upp en hel flaska i ett nafs, tror han tycker 1-års vällingen är godare än den han åt tidigare.
Imorrn är det fredag igen, veckorna fortsätter gå fort. På lördag har jag och min kompis Anna en liten spelning på isk damernas bjudfest. Det blir lite trubadur sen ska vi köra våran schlager final. Har inte kört den sen i januari men det ska nog gå bra, vi kan den utan och innan =)
Nä nu tror jag det blir borsta tänderna och sen lite tv innan sängen
Ha en bra kväll!

1 kommentar:

  1. Här hemma har vi ett vällingmonster :)
    Idag har vi varit på Leos lekland, gissa om Klara har varit nöjd då hon fått klättra hur mycket som helst!

    SvaraRadera