måndag 17 augusti 2009

Måndag + lite gott och blandat

Idag har jag då varit på komvux. Det var mest info och jag fick lite papper med mig då jag ska läsa på distans. Det blir säkert nån lektion på komvux också, om jag får barnvakt vill säga. Engelskan känns ganska okej, svenska har aldrig varit ett favorit ämne så vi får väl se hur det går med det. Det känns som ett liv sen man satt i skolbänken. Har satt sluttid 18 dec och skulle det mot förmodan inte hinnas klart då så är det bara förlänga så det känns skönt.

Karl har upptäckt sin röst och tycker det är jättekul att skrika rakt ut. Speciellt om nåt inte går som han vill. Vi var in en snabbis på sigvards i em och jag skulle ha lite från charken. Karl ville inte sitta i vagnen och gav ifrån sig ett gallskrik så trumhinnorna sprack. Kvinnan i charken skrattade och tyckte han hade bra med decibel i rösten =) Sen har han även börjat brumma med munnen då han kör omkring med sin lastbil och traktor.
Imorse var han så himla söt. Han satt bredvid mig i storsängen, jag var halvt i koma förövrigt, och bolibompa var på tv. Då var det ett program om stora maskiner och man fick se en traktor på en bondgård som plöjde en åker. Karl var helt fashinerad, han spottade ut tutten och började låta brrrmbrrrmbrrrmbrrm med munnen. Sötnos! Fatta 1 år och redan börjat göra "traktorljud" Här är ett klipp från nu i kväll då han lekte med sin traktor.



Här kommer en bild på Karl i sin nya vinteroverall, ett tradera fynd. Bara 50:- och den är kanonfin, som det mesta man köper beggat i den storleken. Det hinner ju inte nötas direkt. Vann tidigare ett set med täckjacka och täckbyxor för en hundring, också kanonfint. Bra att ha lite ombyte. I like tradera =)





Förra veckan fixade jag ju till i Karls lekhörna uppe, här kommer en bild på det


Vi har ju inte speciellt stort hus så det gäller ta vara på alla små vrår som finns. Till vänster på bilden, mot hörnet, ser man en "dörr" i väggen. Därbakom är det en lång skrubb eller vad man ska kalla det, som vi har som förrådsdel. I höst har vi tänkt göra om lite uppe, bla flytta in öppningen till förrådsdelen så det blir ett litet krypin där. kommer bli supermysigt! Sen ska vi ta bort en garderob så det blir lite större yta här uppe, det kommer bli Karls rum är det tänkt. Vi ska även bygga en vägg där trappstaketet är (höger på bilden) Plus lite färg och andra detaljer. Ska bli kul.


Äppelträdet jag fick när jag fyllde 30 hade ju fullt med äpplen och dom har verkligen växt till sig. Härom dagen var jag och Karl ute och lekte på gården och då tog han tag i ett av äpplena som lossnade. Sen gick han och smaskade på det länge och väl, t.om när vi kom in. Det var gott, men lite surt. Det är verkligen kul att lite ätbara saker i trädgården. Nästa sommar ska det bli mer, Hans vill ha ett land med lite örter och grönsaker. Har även fått en stor smultronplanta i en kruka som har gett massor med bär, den ska jag ta och gräva ner så vi får mer smultron nästa sommar.

Visst är det lite hemskt att sommaren snart är slut. Kändes som det var nyss den kom och nu har den snart passerat. Usch vad trist, men det verkar ska bli fint framåt fredag så det gäller ta vara på det sista sommardagarna och njuta av dom.

Nä nu får det vara bra för idag. Ska ta och gå ner och ta mig ett stort glas iskallt vatten...är riktigt törstig, vi åt stekt palt till middag. Sen blir det lite tv tror jag.

Ha det bra

Tjing tjong

1 kommentar:

  1. Är faktiskt rätt kul med skola när man väl kommer in i det.
    Vi är snart färdiga med "pimpandet" av uthuset, känns skitbra!

    SvaraRadera